21 Tem 2009

Turuncu lastikli elbise ve puf çiçekleri


Hani hep meraklıydım şu lastik dikme işini öğrenmeye.Oysa kolaymış. Masuraya gererek sardığım lastik iple denedim ve oldu bile. Kumaş renk açısından güzel ama daha dökümlü bir kumaş seçilseydi sanırım daha başarılı olucağım kesindi. Deneme amaçlı olarak çok da kötü değil di mi arkadaşlar hem ben bu renkleri çok severek giyiyorum.
Yapımı için dikdörtgen bir parçayı lastik iple üstten bir kaç sıra dikmek yeterli öyle özel dikiştir, kesimdir bilmeye gerek bile yok. Herkese denemesini tavsiye ederim. Kesimi pratik dikimi de öyle sanıldığı kadar zor değilmiş.
Puf çiçeklerine gelince; şu arka fona koydum çiçeklerin Lilibebek dilindeki ismi o.
Suzy; (yerde bulduğu puf çiçeğini kopararak diz çöker ve Lili'ye uzatır)Aaa annecim bak çiçek, ne çiçeği bu?
Lili; PUfff:) (üfler ve puflar uçuşur, Lili mutlulukla alkışlamaya ve kahkaha ile çığlık atmaya başlar, yetmez; anneccimmm diye boynuma sarılır, ohhh bundan güzel an var mı ki benim için)
Paylaşmak istedim sadece, bir gün Lili büyüyünce bu blog ona hatıra kalır ve bilmediklerini buradan öğrenir umarım. Öğrenirken de kendi küçüklüğü ve bana verdiği büyük mutluluğu bilsin iyi olur değil mi?

14 yorum :

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

O çiçeklere ben de bayılırım kuzular da :)) Gördüğümüz her yerde yarışırız ilk koparan olup üflemek için :) (Tabii hep onlar kazanır ;) )

Elbise yine yine yine harika olmuş :))

Unknown dedi ki...

cokk güzel olmuşşş...

Suzy dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Suzy dedi ki...

minikmimik; teşekkürler minikim, senin linkini izinsiz vermem seni kızdırmadı di miiii, ne olucak öğrensinler be öğretmenim;)

Suzy dedi ki...

Volkan-Kaldera; Seviyorlar minikler, ne oluyosa püffleyinne:) eylenceli oluyor onların dünyaları için herhalde. Zaten bu çocuk milleti eylence arsızı:) İyi ki varlar. Elbiseyi beğendiğine sevindim

Fikir İşçisi dedi ki...

ya beni kıskandırıyorsun bu kadar hoş şeyler dikme:)bende bu ayın burdasından bir model beğendim ve etek uçları lastikli bakalım bende deniycem gecede kalıbını çıkardım ay çok heyecanlandım şimdi :)

ANTİGONE dedi ki...

Ayy Suzy, ben de bugün buna benzer bir elbise diktim tatil için. Birazdan ekleyeceğim bloğa. Ellerine sağlık, çok şeker olmuş.

Suzy dedi ki...

Fikir işçisi; kıskançlık kötü bir his gibi bilinir ama bazen bizi çok güzel şeyler yapmaya iter, model gördüğümüzden de çok güzel işler yaparız. O zaman biraz kıskanalım ve el elden üstündür geleneğini bozmayalım şekerim:)Bir an önce bitir şu modeli bak ben de heyecanlandım yetmedi diken diken oldum heyecandan:) seviyorum dikmeyi, dikenleri, yaratıp da içine sığdıramayanları...

Antigone; Gece oldu ben bakana kadar yorumlara, hemen bloğuna geliyorum, artık koymuş olmalısın. Ölücem merakten, Güle güle kullan şimdiden arkadaşım, bir de iyi tatiller:)

ANTİGONE dedi ki...

Çok teşekkürler Suzy. Tatilden fotoğraflar ve elbisemin sahildeki hali de gelecek yakında. Bir de ne şeker demişsin öyle "arkadaşım" diye.
Sevgiler arkadaşım ;))

Suzy dedi ki...

Antigone; Öff gelip gelip beni meraklandırıyorsun:) Ben şimdi de senin elbisenle sahilde salınışını mı merak edip durucam:(
Şeker miymiş arkadaşım demek, ben öyle hissettim de söyledim, sıcacık yorumlarla bana arkadaş gibi hissettirenler arkadaşımdır. Sen tatiline ve elbiseni giyip poz vermene bak arkadaşım, bir an önce de koy şu fotoğrafları bakayım, insanın başına ne gelirse meraktan ama...;)

Hülya YILMAZ dedi ki...

merhabalar,

birazcık dikiş bilgimle birşeyler denemeye çalışıyorum. blogunuzu çok sevdim. bundan sonra sık sık uğrayacağım.
bu elbiseyi bir denesem diyorum ama... yan dikişleri de dikip lastikleri öyle mi çekeceğiz? diye bir sorum olacak.. yanıtlarsanız çok sevinirim.

sevgiler...

Suzy dedi ki...

Hülya Yılmaz; Şimdi bu mezuraya lastiği elle gerdire gerdire sararsanız zaten dikiş esnasında lastik büzülecektir. Başlamadan önce lastiği alttan ip yardımı ile çıkarttıktan sonra benim tavsiyem bir düğümccük atmanız. Sonra dikiş sıranız bitince de gerekli sıkılamayı tekrar yapabilirsiniz eğer gerekiyorsa. Kenarı diktikten sonra ise sıraların karşılıklı geldiği lastikleri birbirine düğümleyin ki iş garanti olsun. Ben de bloğunuzu ziyarete geliyorum hemen. Ayrıca beklerim bloğuma her zaman.

ONLARUYURKEN dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık

Suzy dedi ki...

onlar uyurken: teşekkürler...