25 Tem 2009

Terliğinizi sandalete dönüştürün

Bu sandaletleri kendim yaptım desem, artık inanırsınız herhalde:) Esin kaynağım Lacheen'de gördüğüm Shoetek ayakkabılarıydı.
Kapımda bir yıldır atılmayı bekleyen terliklerime kıyamadım ve onları kazanmak için azıcık çaba gösterdim. Çabalarım sonuçsuz kalmadı ve dün ilk test sürüşünü atlatan terliklerimi pardon sandaletlerimi sizinle paylaşmak istedim artık.
Öncelikle alt tabanı o kadar eskidi ki onları ayakkabıcıya verdim ve alt deriyi değiştirttim. Sağ olsun o kadar çirkin yaptı ki bu iş de başa düştü deyip onları kendim düzeltmeye çalıştım ama bu hususta sınıfı geçemedim doğrusu. En iyisi mi siz Lacheen'in boyama tekniği ile ayakkabınızı değiştirin. Söylediğine göre hiç çatlama oluşmamış onda.


-->
Geçelim sandaletleri nasıl yapacağımıza.
1 adet parlak simli ip (ben tercihimi Peria- Manhattan’dan yana yaptım)
Üst kısım:
*3 ilmek atın ve üstüne iki sıra 3’lü trabzan yapın.
* Artık her iki uca 3 adet 2li trabzan düşecek şekilde arttırarak devam ediyoruz.
*4 sıra sonunda yanlara kulaklar yapıyoruz, şekle baktığınızda anlarsınız ne demek istediğimi.
* Kulakları yapmak için yanlara 2 sıra 3lü trabzan yapmanız yeterli.
Daha sonrası içinse ben bir motif yapıp araya monte ederek devam ettim sizse bunda zorlanacak olursanız bence trabzanlarla devam edin ve motifi üste - ortaya dikin. Belki de daha şık bile görünür.
*Son olarak ayakkabınızın bağcığını oluşturmak için birkaç sıra trabzan ördüm ancak her sırada 1 eksilterek yukarıya doğru daralan bir görünüm elde ettim önce, 6 trabzanda durdum.
* Yine kenardan bağlamak için bir kulak çıkıp 14 sıra 3lü trabzan gittim. Bağcığını kapatmak için şeffaf çıtçıt düğmeler en güzeli, ayağınıza bağlayarak düğmenin kaçıncı trabzana yerleştirileceğine karar verin, karşılığını da 6. trabzanın üstüne içten dikin.

-->
Arkası için;
*20 zincir atın ve kapatın üstünden sık iğne geçin.
*Bir sıra bir atmalı (dolamalı) sık iğne yapın (yani trabzan yapacak gibi ip alın ancak tek seferde çıkarın bu tok bir görünüm verecektir). Ucuna gelince birleştirin. (buradan topuğunuz geçecek)
*Diğer sırada ek yerine gelince birleştirmeden geri dönün.
* Diğer sırada birleştirme yerine 1 ilmek kala geri dönün. Böylece iki sıra sık iğne gidince sıra 2li trabzanlara geldi.
*Sıra başından 2li trabzanla örerek yine her sıra bir eksiltmeye devam edin. (Daha tok dursun diyorsanız deminki sık iğne tekniği ile devam edin ancak her halükarda topuğunuza ölçerek gidin. )
* Sıra başlarından eksilterek 5 tabzana geldiğinizde onu 3 sıra aynı şekilde devam ettirip ilk 5li sıraya dikin ya da örerek kapatın. Buradan ayakkabı bağınız geçecek.
-Yanlardaki ek bağlara geçmeden önce üstte bıraktığımız üç kulakçığa birer tane çıtçıt dikin.
*Ayakkabınıza takarak gereken yerlere yan bağları örün (alttaki fotoda yan bağcıkları ve topuktnan geçirilen alt kısım). Ben 14 zincir örerek birleştirdim.
-Üstteki süsleme ise hayal gücünüze kalmış yine ben kristal boncukları tercih ettim.

-->
Anlatım çok zor olduğu için ne kadar başarabildim bilmiyorum ama zaten herkesin terliği aynı olamayacağı için siz kendi çözümünüzü kendiniz de üretebilirsiniz. Ben sadece fikir vermek istedim.

15 yorum :

Unknown dedi ki...

valla yok artık dedim ben sana,

sonrada neden benim yaptığım şeyleri bu kadar beğeniyorsun diyorsun?Çünkü herşeyi çok zevkli hale getiriyorsun.Tekrar ellerine sağlık ..HArika olmuş alttan topuktan geçtiğini görmesem hazır alınmış zannederdim..

Laçin Tenel dedi ki...

Valla bravo! Şu tığ işine hiç kafam basmıyor ama yapılabilecek birşey gibi gelmişti. Yanılmamışım.
Çok da güzel olmuş, iyi günlerde kullan.

Suzy dedi ki...

Mügen'in eylencesi; teşekkür ederim. Sanırım öyle hazır gibi durmasının bir nedeni de o güzel ip.

Lacheen; Bu tığ işi öyle zor bişey değil aslında ilmek atmayı öğrenince gidiyor. Ben bloglardan öğrendim tığ örmeyi düşün artık ne kadar kolay. Senin ayağında o sandaletleri görünce vurulmuştum doğrusu. Bayıldım ama yapabileceğim bir şeye para vermek gelmedi içimden. Hemen aklıma bu terlikler geldi kapı önünde atılmayı bekleyen. Bu çıktı ortaya. Paylaştığın için tekrar teşekkür ederim. Güzel yorumun için de...

Dih Rocha dedi ki...

Olá! Conheci seu cantinho e é muito lindo e criativo! Amei mesmo!!!
Parabéns pelo seu trabalho!...
Se puder, dê uma espiadinha no meu:
magiadaines.blogspot.com
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

Sezsel by Sezgi dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel cidden :d

Suzy dedi ki...

Edilene Rocha'nın ne dediğini bilen var mı? Anlayamadım ve cevaplayamıyorum kendisine, ne yazdığını da bihayli merak ediyorum doğrusu..
Edilene Rocha; I don't understand your language but thank you for your visit to my blog. If you know English; it will be better to write me in English.

Sezgi; Teşekkürler canım.

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

E ama yuh artık.
Maşallah kızım valla aştın sen.
Gözlerim yaşardı :PP
Valla bravo harika duruyor. Bundan sonra pazarda ne kadar kıytırık terlik bulursam toplamayan ne olsun :PP

Suzy dedi ki...

Volkan - Kaldera; sen beni güldürmek zorunda mısın:) Pazardan terlikleri toplıycam dedin ya güldüm ona:) Alem cadısın heee, bir de geçen fal baktırdım süpürgeli bir cadı çıkmaz mı falımda... Gerçekten diyorum. Uçuyordu bi de... Aklıma hemen sen geldin dedim burada olsaydı kırılırdı gülmekten bana bakıp bakıp:)

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

E sana boşuna süpürgeli demedik :))
Bak fallarda bile çıkmaya başladığına göre sen harbi cadısın :P
Yok yok bu saatten sonra ne kaa pazar varsa dolaşıp toplamazsam sen örmeye başla :PP

Adsız dedi ki...

Tebrikler.. allah vergisi yetenek mi yoksa eğitim de var mı her yaptığınz çok güzel sizi kutlarım....

Suzy dedi ki...

Adsız: Teşekkür ederim, allah vergisi yetenektir diye cevaplarsam megalomanlık olur gibi geliyor ama eğitimim yok açıkçası örmeyi bloglardan öğrendim ve dikmek de benim hevesim hala bir eğitimim yok bu konuda da. Hmmm o zaman ne diyelim "yetenek" diyelim:)

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Süpersin canım ya harika olmuş.
Bende örülebilir diye düşünmüştüm ama terliğe monte etmeyi düşünmedim yaratıcı hatun seni:)öptümmm hemde kocaman.

Suzy dedi ki...

Örgüeli; Ben de monte etme kısmında bir kaç tereddütte kaldıktan sonra her zaman dediğim gibi "nasıl yaparsam öyle giyerim" mantığı ile gittim ve çözüm bir anda geldi. Yapmaya başlayınca alt beynim devreye girio yardımıma koşuyor her zaman. Güle güle kullan fikrimi.

Adsız dedi ki...

41kere maşşallah demek istiyorum hakikaten çok ama çok beceriklisiniz.buna çok benzer bir ayakkabı shotek de de var almayı düşünüyordum ama artık vazgeçtim:)

Suzy dedi ki...

Adsız; ben de shoetekten aldım fikri zaten. İşine yararsa sevinirim. Maliyeti daha düşük oldu bu şekilde.