22 Tem 2009

Mavi tek kollu elbise ve yapımı

Geçenlerde bir dergi karıştırdım ve bakır renkli bir elbise gördüm mankenin üstünde, tek kollu. Sağına soluna baktım, e dikiş yok bir yanında... E nasıl yani? Bir daha baktım, yoook yoktu işte dikiş mikiş. Tam da dergiyi bırakınca pazara gidecektim. Birden ampuller çaktı beynimde, bende de olmalı bu tek kollu elbiseden dedim kendime. Dikmeliyim. zaten dikip dikeceğim bir yan dikiş bir de omuz için büzgü değil miydi canım en nihayetinde? Şans o ya, pazarda buldum bu tür esnek bir kumaş, hem de penye, pamuklu yani, çok severim yumuşacık penyeleri... Rengi de bir harikaydı inanamıyorum hemen bulduğuma, bakındım biraz daha işte fuşya renkli bir penye daha, o kadar esnek değil ama bana vız gelir. Dikeceğim bunuuu!

Aşağıda da nasıl yaptığımı anlattım, o kadar kolay oldu ki. Çok pratik, bayılırım vaktimi almayan güzel işlere.

1. Yöntem: 1 numarada görülen kumaşı çok esnek bir penyeden ya da bir jarseden ölçülere göre kesin ama bir kaç cm dikiş payı bırakarak.
2 numara gibi ikiye katlayın ve sadece kırmızı yerleri dikin (üçgenin en alt kısmı olan yeri yani en uzun kenarı 5 cm olacak şekilde büzeceksiniz ve öyle iki ucu birbirine dikeceksiniz. Burası omzunuz olacak. Kat yerinden 32 cm bıraktıktan sonra ne kadar isterseniz o kadar uzun tabanlı üçgen yapın ancak unutmayın ki siz aşağıya doğru indirdikçe üçgenin tabanını (yani eteğe doğru) etek boyu kısalacaktır, bir de yine aynı şekilde siz aşağıya indirdikçe o üçgenin en uzun kenarını, drapeleriniz daha çok olacaktır yani daha çok büzgü için daha geniş tabanlı üçgen!) .
Siyah yerlerin ölçüleri verilmiştir, oraları dikilmeyecek.
Yandaki 20 cm yazan yer kol oyuğunuz olacak.
Etek uçlarını önce düzleyin ve bence dikmenize gerek yok, sadece yapışkanlı tela bantla ütülemeniz yeterli. Aynısını kol için de uygulayabilirsiniz.
2. yöntem: Bence bırakın grafiği geçin ayna karşısına, sarın kumaşı vücudunuza, tek omuz açıkta ve tek kolunu da bağlayın üstten, iğne ile sabitleyip oralarında büzgü şeklinde dikin. Daha sonra giyin ve kol altından işaret koyup aşağı eteğe doğru dikin. En son olarak da eteğinizi düzleyin. Ancak öyle bu görünüme sahip olursunuz. Çünkü isteyen bu yöntemle istediği kadar büzgü yapabilir bu şekilde. hem de sizin boyunuza göre olur elbiseniz.
Karar sizin, ben ikinci yöntemle diktim birincisini size izzah etmek için çizdim ama bence bu görüntüye 2. yöntemle daha da yaklaşacaksınız.

15 yorum :

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Canım ya ne güzel anlatmışsın kolayda olsa ben yapamıyorum ya bozuyorum olmuyo işte ama elbise modeli ve rengini çok beğendim en sevdiğim renk hemde süper, ellerine sağlık suzişim.

Suzy dedi ki...

Örgüeli; Aslında evde birisi olup da ineleri doğru yerlere taksa çok iyi olurdu ama insanın canı isteyince tek kollu elbisesi bile oluyor pazar penyesinden;) Yani aslında kolay ama cesaret edemiyorsan ucuz kumaşlarla yap benim gibi işte, pazardan 1-2-3 liradan fazla vermemeye çalışıyorum kumaşlara, sonuçta israf edebilirim olmazsa elbise dimi? Beğenmene sevindim ve yorumun için de çok teşekkür canım.

Sezsel by Sezgi dedi ki...

sevgili suzy :D
harika bir elbise
hemen demek istiyorum
böyle pratik şeyler benimde çok hoşuma gider.ellerine sağlık
yalnız bir kaç sey sorucam :???
şimdi kırmızı uçgen yapmışsın.o nedir ?ölçüleri nedir üçgenin
birde 20 cm yazmışsın.20 cm ne kol oyuntusu değil mi?

Sezsel by Sezgi dedi ki...

suzy bu arada dun yorum yazmıştım.plaj pantalonu için çalışma yapcaktın.
hatırlatmak istedim
sevgiyle kal :)))

Suzy dedi ki...

sezgi ; sanırım eksik anlatım var ki anlamamışsın, şimdi biraz daha düzelttim anlatımımı ancak sana da açıklama yapayım. Üçgenin en alt tabanından dikeceksin ve 5 cm boyunda büzeceksin omuz askını. Üçgeni 2. yöntemdeki gibi karar verebilirsin, kendi ölçülerine göre ya da istediğin drape (hani büzgüler var ya yana kayan onlar drape bildiğim kadarıyla)kadar genişletebilirsin. 20 cmin de kol oyuntusu olduğu yazıyordu zaten yani EVET, plaj pantalonu için de çalışma yapacağım elbette biraz zaman ne oluuurrr!!!

balböcükleri dedi ki...

marifetli kadın sen yap ben beceriksiz hatunlardanım bakiiim böyle.

Suzy dedi ki...

Serpil; arkadaşım devrik bir cümle olmuş yazdığın sanırım içinde bir "ne" eksik, önce anlayamadım ama sanırım bana marifetli kendine de yine beceriksiz diyorsun:( Sen bir yorumda daha bunu demedin mi, ama neden küstürüyorsun içindeki yaratıcı çocuğu.? Bize yaratıcılığı veren o çocuktur, onu özgür bırak yeter, bak nasıl coşacak fikirler:)

ANTİGONE dedi ki...

Ayyyy! Yine harikalar yaratmışsın Suzy. Çok şık görünüyorsun. Hem böyle "hem çocuk yaparım, hem dal gibi incecik kalırım" durumu nedir böyle? Henüz çocuğum yok ama kıskandım valla. Sen Yunan tanrıçası olmaya iyice ısındın bu arada ;))

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Ben kumaş bulursam denemeye çalışayım modeli çok beğendim... (renkte tam benlik cezbetti)artık napçez;yapçez, bozcez kardeş:))

Suzy dedi ki...

Antigone; şimdi iltifatları birsürü attın mı olmaz , ben şimdi hangisine sevineyim, dur koltuklarım mı kabarsın durumundayım. Şunu söyleyeyim yalnızca; çocuk olunca merak etme sana çocuğun aldırdığı kiloları çocuk verdiriyor. Onunla ilgilenmekten yemeye vakit de kalmıyor. Bu sıcaklar da bozdu iştahımı. Biraz ondan dal durumlarım şimdilik. Diyetten beter durumdayım, dişim de feci şiş olduğu için lokma bile çiğneyemiyorum. Anlayacağın dal gibi olmaktan ziyade sağlıklı olmak insanı güzel yapıyor bunu anladım dişimden:)

Örgüeli; ben bu gün de pazardaydım ne kumaşlar budum yine süper fikirler çakıyor kafamda. En kısa zamanda yazıcam buradan yapılışlarını.Sen de unutma: yap ama bozma ihtimaline karşı ucuz kumaş al:) Kaliteli ama ucuz olsunlar, biraz arayınca bulunuyor.

Adsız dedi ki...

tek kelimeyle bayıldım!

önümüzdeki günlerde bir düğün var bu elbisenin uzununu siyah olarak diktirmek ya da dikmek niyetindeydim ama sen böylelikle yol göstermiş oldun bana teşekkür ederim :)

Suzy dedi ki...

Siu; Canım düğünse mutlaka deri görünümlü jarselerden denemelisin. Hem serin tutuyorlar hem de müthiş vamp görünüyor. Nasıl görünmeyi seversin bilmem ama ben olsam onu yapardım, birden düğün deyince aklımda şimşekler çaktı bu geldi aklıma ama elbette bulabilirsen daha ilginç kumaşlar da var, tek önemli olan çok esnek olması. Mutlaka çok esnek olmalı. Kolay gelsin ve iyi eylenceler düğünde.

Elif UYSAL dedi ki...

Şekercim bloğunu severek takip ediyorum.Hatta dün akşam D Model elbiseni diktim ama ben beden özürlü (sıfır) olduğum için bana kocaman oldu,anneme hediye edeceğim artık.Bu elbiseyi de bu akşam dikip c.tesi kuzen düğününde aksesuarlarla tamamlatıp giymek istiyorum.Fakat sanırım ölçüleri yine bana büyük gelecek. Acil olarak 34 bedene uyabilecek ölçülerini bana iletmeni rica edebilir miyim? Kocaman öpücükler,sevgiler

Suzy dedi ki...

pride; canım benim dikiş dikmek o kadar da zor bişey değil yani ben ölçüleri sayılara kafayı takanlar için veriyorum. Önemli olan fikri kapmak. Sayıları asla takma, bak her elbise için en basiti kumaşı bedenine sar ve ne kadar gerekiyor karar ver gitsin. Mesela bu elbise için kumaşı kolunun altından sar ve tek omzunda diğer ucu topla. Görüntü bolsa büzdürdüğün yerden büzgüleri azalt. Elinle işaretlediğin yerden güzel bir dikdörtgen kes. Boyuna da aynı şekilde karar ver. D elbise içinse kumaşı omuzlarından tutarak kol boyuna karar ver. Bu şekilde daha kolay. Umarım anlatabildim.

ikimiz dedi ki...

bu elmiseye bayıldım çok çık sofistike ama bi boşluk var gibi duruyor sanki bişeyler eksikmiş gibi omzunda süsleme falan olabilir mesele şu günlerde yapmakta olduğum omuz süsü dehşet güzel olur bu elbiseyle yakında blogumdapaylaşıcam lilibebekcim bakmanı öneririm grçekten harika olurlar birlikte adeta birbirleri için tasarlanmışşlar gibi olcak ay çok heycanlandım bende böleelbise istiyorumm yahuu