21 Haz 2009

Kottan lilietek ve dikim şeması

Eveeet, hani şu eşimin diesel bir kotu vardı ve ondan şapkalar yapmıştık biri kurdele çiçekli (linkte ve fotoğrafta Lilinin kafasında) ve diğeri dantel kurdeleli (linkte) idi ya, işte kotun son parçaları da değerlendi. Kızıma mini bir etek oldu. Gerçi az daha kot yetmiyordu ama ben ne yaptım, kotun yan paça dikişi ile birlikte eteğe kullandım paçayı ve hatayı kapatmak için evde kurdeleler aradım (her zamanki gibi) ama bu sefer şans benden yana değildi ve bütün kurdeleleri o güzelim şapkaya kullandığım için bu sefer farklı bir numara yapıp dikiş yerini makinamın değişik desenli dikişleri ile kapattım (fotoğrafa tıklarsanız büyür ve paçanın yan dikişini eteğin tam da önünde görürsünüz). Desenli dikişleri ilk defa denedim çok güzelmiş bana yeni fikirler verdiler. Fotoğrafta üstte solda değişik desenleri göreceksiniz değişik renklerde. Umarım beğenirsiniz ve altta dikmek isterseniz nasıl yaptığımı anlattım.
Öncelikle eteğin 98 cm uzunluğundaki bebekler için uygun olduğunu söylemeliyim bir de malzemeleriniz bir adet eski kot ile 44 cm uzunlukta 2 cm genişlikte bir lastik diye hatırlatayım.
İki dikdörtgen kesin, birincisi 13 cm genişlikte - 60 cm uzunlukta ve ikincisi 18 cm genişlikte - 125 cm uzunlukta olsun. Yukarıda gördüğünüz dikdörtgendeki gibi 3 cm içe kıvırın ve 1 cm dikiş payı ile 2 cmlik bir lastik tüneli yapın (oradan lastiğimizi geçireceğiz). Üst dikdörtgenin alttaki 1 cm yazan yeri alt dikdörtgeni birleştirmek için dikiş payıdır. Alttaki dikdörtgeni de aynı payı bırakarak birbirine dikin. Yan dikişleri dikin ve alt etek ucunu 1 cm içe kıvırın. Lastiğinizi geçirin ve dikerek sağlamlaştırın şimdi süslemeye geçebilirsiniz. Bu noktadan itibaren özgürsünüz hayalgücünüzü kullanın. Benim gibi değişik dikişler kullanabilirsiniz ya da 1 cmlik değişik renkte kurdeleleri rengarenk üstüne dikebillirsiniz. İsterseniz çiçekler kondurun ister böcekler ya da hatta kelebek veya arılar, düğme veya kemerler bilmiyorum işte hayal edin yeter.

10 yorum :

GAMZELİ ANNE dedi ki...

canım şapkada etekde çok güzel olmuş şu şapkadan bende kızıma yapmak isitorum bide şapkanın modelini ayrıntılı görsemmm:)yoksa ayrıntılı yayınladınmı canım bana bi yazarsan seviinirim...etek anlatımın çok hoş olmuş:)acil şapka krokisi:))

Suzy dedi ki...

Gamseli Annecik, http://leyya-craftmania.blogspot.com/2009/04/yazlk-sapka-dikiyoruz.html 'da arkadaşımız süper anlatmış nasıl şapka dikilir. Bense Burda 2009/4 (nisan) dergisinde bulduğum hazır kalıpları kullandım. Baş çevresi 48, 50,52 cm çocuklar için kalıp var. Çevrende bu dergiye sahip olan arkadaşın varsa ondan yararlan çünkü önceden iki kez kendim dikmeyi denedim ve birincisi küçük, ikincisi büyük oldu. Denk gelmiyor anlıyacağın, en iyisi kalıp. Eğer arkadaşlarında bulamazsan bloğumda mail adresime ev adresini ve baş çevresi ölçülerini ver istersen postalayayım tamam mı canım. Allah uzun ömürler ve sağlıklı günler versin bebişine. Hadi sen iş başına dergiyi ara bulamazsan bana mail at. görüşürüz...

fikir işçisi dedi ki...

Arkadaşım bloğunu şimdi keşfettim harika tam bana göre çalışmaların birde şu fiyonklu elbisen varya dehşetengiz bişiy güle güle kullan
banada buyur gel bloğuma beklerim :)

Suzy dedi ki...

Fikir işçisi; bloğumu beğendiğine çok sevindim. Ben de hemen seni ziyaret ettim ve süper fikirlerle karşılaştım. Ben de kızıma mutlaka yapıcam o tokalardan, yeter ki saçı uzasın:)

ella dedi ki...

etek çok güzel olmuş, şapka da öyle, eline sağlık canım :)

Suzy dedi ki...

owl; teşekkür ederim canım.

Unknown dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok şirin bir etek olmuş. Eline sağlık. Ben de kızımın küçülen kot elbiselerinden etek yapmıştım.

Suzy dedi ki...

Ayliz; teşekkür ederim, beğendiğine sevindim.

Marifetli peri; teşekkürler, adın gibi marifetli bir annesin demek ki, kızın çok şanslı o zaman:) bol bol giyinir işte.

cafemis dedi ki...

günaydın arkadaşım,senin ve tüm ümmeti muhammetin duaları kabul kandili mübarek olsun