27 Mar 2009

D HARFLİ pratik elbise dikimi

Sizlere dün Mangoda modelini gördüğüm, mor renkli, britli, örme kumaştan diktiğim elbisemi sunmuştum. Bu gün de jarse kumaştan aynı teknikle diktiğim başka bir elbiseyi sunuyorum. Kumaşın eni daha dar olduğu için kollar daha kısa dünküne göre bu elbisede. Vakit kaybetmeden anlatmaya başlıyorum ama önce küçük bir hatırlatma; fotoğrafların üstüne tıklarsanız büyük hallerini görebilirsiniz.


1. İlk çizimde kumaşınızı görüyorsunuz, 120 cm eninde 2 m boyunda. (Kumaşın türüne gelince Mangoda desenli elastik saten kullanılmıştı ama siz de benim gibi gecelik gibi görünmesinden korkuyorsanız örme kumaşları ya da jarseyi deneyebilirsiniz. Makinam dikmez diye korkmayın elle dikmesi de çok kolay sadece okumaya devam edin.)
2. ikinci çizimde kumaşımızı tersi dışa gelecek şekilde ikiye katladık (kesik çizgiler kat yerlerini simgeler).
3. üç numarada kumaşımızı dörde katlayarak (ters dışta kalıyor hala) alttan 26 cm, üst kenar uçtan da 21 cm bırakarak şekilde görüldüğü gibi bir çizgi çiziyoruz kumaşın uçlarından yana ve çizgiyi takip ederek kesiyoruz. Artan parçaların en uzun yerlerinden hemen 4 cm genişliğinde britler (şeritler) kesip onları birbirine dikelim (140 cm uzunluğunda olsun şeridimiz). Sonra da onları 1cm pay bırakarak tersten dikelim, 2 cm kalınlıkta uzunca bir kemer yapalım, tersini çevirelim ve kenara ayıralım. Hala artan parçalar var, onlaran 35 cm uzunluğunda ve 4 cm genişliğinde 2 adet şerit kesin ve onu da kenara ayırın.
4. Boyun oyuğunu açın. Benim ölçülerim 4. şeklin yanında yazdığı gibi 7 cm derinlik ve 10 cm genişlik (tabi kumaş dörde katlıyken), sizler farklı bir yaka da düşünebilirsiniz sizin hayal gücünüze bağlı. Önce benim gösterdiğim şekilde mutlaka çizin her iki yandan ve sonra kesin.
0,5 yada 1 cm pay bırakarak boyun oyuğunu içe katlayıp dikin.
Şekilde görülen kırmızı noktalı yerlerden dikişle elbisenizi kapatacaksınız ama bu adımdan önce 5. adıma geçin.
5. çizimde, ön taraftan boyundan 20 cm aşağıya o kestiğimiz 35 cm'lik şeridi tam ortalayarak (kumaşın tersinde iken) yerleştirip iğne ile tutturun, sabitlenince de önden güzel görünecek şekilde dikin. Sadece uzun kenarları dikin yani dikince elinizde iki tane ucu olan ikişer (ön ve arka tüneller) tüneliniz olsun. (siz kendi ölçünüze göre olması için geçirin kafanıza elbiseyi dikmeden ve şeridi yerleştirin en garabti yol bence.) Arkaya da aynı şeritten bir tane daha, kumaşın arka yüzünden ve ön tünelin tam karşısına dikilecek öyle ki elbise şekildeki gibi katlanınca tüneller üst üste gelsin. Aşağı yukarı bir panço gibi birşey elde etmiş olmalısınız. Artık elbiseye benzemesi için kenar kırmızı noktalı yerleri kapatabilirsiniz pay olarak 1 cm bırakın. Sonra da kol ve etek ucunu kıvırarak 1 cm içe kıvırarak dikin.
Daha sonra kumaşın ön yüzünü çevirin ve ön tünelciğe 2 tane bağcık iliği açın tam ortadan . 5. resimde görüldüğü gibi araları 3cm arayla olsun. En son olarak da kemer bağcığını ön iliklerden birinden geçirin, arka tünelden geçirip sonra tekrar diğer ön ilikten çıkarın.
D Harfi, yarasa kollu Mango modeli elbiseniz giyime hazır. Güle güle giyin.

17 yorum :

SMİLENA dedi ki...

çok beceriklisin çok.yaptıklarını inceledim.süper.liçisi çe si ot bılgariya.
öptüm

SMİLENA dedi ki...

i az iskam ot tazi rokla ama ne moga da şiya .moga da skroya.blagodarya çe si dala razmera i naçina na şiene.
çao

embir dedi ki...

Canım gerçektende çok basitmiş, daha doğrusu çok güzel anlatmışsın ben (bile) anladım :) Yanımda kağıt ve makas vardı kestim baktım tamam yapımı kolay ve şık olmuş. Teşekkürler.

Birde diyorum ki sıkı indirimler olunca bloglardan yazıp birbirimizi haberdar etsek güzel olmaz mı?

Şu kırmızı kemerine bayıldım da aklıma geldi :)

Suzy dedi ki...

Smilena; Ha ha, tova kompliment li beşe? Blagodarya ti togava.
Dano da sım obesnila dobre, ako ima neşto neyasno molya te ne se pretesnyavai da pitaş, vinagi moga da pomogna. A tryabva da dobavya che rokliçkata si ya uşih na rıka da znaeş. Sıvsem seriozno. A sışto i az ne znam da şia a impoviziram.

Embir; Olur canım elbette indirimler konusu tamamdır. Pek sık alışveriş yapamasam da mağaza gezmekten kendimi alamıyorum ben genelde fırsat buldukça tabi.
Elbiseyi beğendiğine ve anladığına nasıl sevindim anlatamam bana hep kötü anlatıyormuşum gibi geliyor. Ömür boyu yanlış anlaşılmaktan olsa gerek:) Beni madur gör sürçü lisan ettiysem ve anlamadığın yerleri sormaktan çekinme.

Diana dedi ki...

Merhaba..

GeCe dedi ki...

oo burda neler dönüyor çok güzel olmuş plaja giderken falan iyi olur bu elbise

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Notlarımı aldım suzycim ilk fırsatta şöyle sakin bir kafayla yapmaya çalışacağım ilk deneme olucak bakalım becerebilecekmiyim çok teşekkürler anlatım için kocaman öptümm:)

orgu delisi dedi ki...

çok açıklayıcı bir anlatım olmuş
teşekkürler,yazın ben de bir dikiş makinesi almayı düşünüyorum.dikiş bilgilrinden o zaman bol bol yararlanırım.

Suzy dedi ki...

Diana; sana da merhaba:)

GeCe; içimi okudun, bu gün bu elbiseyi giydim içimden neden bunu dantelden yapmıyorum da plajda giymiyorum dedim. İnce tül kumaşlar da olur.

Örgüeli; merak etme olucak benim ilk denemem de bu mavi çizgili olandı zaten. Oldu bile hatta bu gün giydim.

Örgüdelisi; Dikiş makinası al tabiki dikmeyi seviyorsan ama sana herkesin bildiği bir sır vereyim diktiğim sadece 3 elbiseyi makinada diktim, yani dikmek için beklemene gerek yok sandığından daha kolay inan. Sadece dikmeye başla kendiliğinden oluyor.

SMİLENA dedi ki...

znaçi na rıka e şita.ami kakvo da ti kaja super si...

Suzy dedi ki...

Smilena; blagodarya ti otnovo. Stiga s tezi komplimenti çe skoro şte pukna tolkova ne me naduvai.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Lili,

Şimdi bu anlatımdan sonra ben bu elbiseyi dikmezmiyim.Tatilde giymezmiyim.

Böylecede biraz olsun rahatlayıp.Sağol paylaşımın için demezmiyim.....
Derim tabiii Teşekkürler.

Sevgiler*

Suzy dedi ki...

Hadiye; Dik tabi ki de, şöyle mayo üstüne transparan bir kumaş ya da dantelden çalışılıp sahillerde hava neden atılmasin ki canııım:) Güle güle giy:)

Adsız dedi ki...

merhaba
blogunuzdaki dikiş anlatımlarını
çok beğendim
42 bedenim ve bu elbiseyi kendime
kaç cm büyütmeliyim
zeynep

Suzy dedi ki...

Zeynep: Beğenmenize çok sevindim Zeynep Hanım ancak ben bir amatör olarak kısıtlı bilgimle sizleri yanıltmak istemememekle birlikte size enini 4 cm büyütmenizi tavsiye edebilirim. Yani 120 cm olan yer 124 cm olmalı (artı 2cm de dikiş payını unutmayın), sonra son fotoğraftaki 35 cm olan yeri de 39 cm olarak yaparsanız sanırım olacaktır. Öte yandan boyunu da istediğiniz gibi ayarlayın. Ben 2m demişim ama büstünüz büyükse elbise yukarı kalkarak görünenden daha mini gibi gözükebilir üstünüzde. Orayı da biraz toleranslı dikmekte fayda var. Ne de olsa son provada arzuya göre ayarlanabilir boyu. Umarım olur hayal ettiğiniz gibi olur. Sevgilerimle.

Neslihan Toker dedi ki...

Bayıldım sitenize.
Aynı fikirlere sahibiz.
ben de beklerim siteme.
Bu elbiseyi de çok yakın zamanda denemek istiyorum.
Becebilirsem de haber vereceğim.
Sevgiler
"Annelerin Günlüğü"

Suzy dedi ki...

Neslihan Toker: Ben de geliyorum o zaman size:) Beğenmenize sevindim:)