24 Ağu 2008

bez bebek nasıl dikilir

Kendimce ve elimden geldiğince kalıbın örneğini çizmeye çalıştım. Biraz el becerisi ile siz de çizebilirsiniz. Zor görünmüyordur umarım. Önce kumaşınızı ikiye katlayın ve toplu iğnelerle tutturun. Başın yuvarlaklığı için uygun bir kase kullanabilirsiniz. Boyun uzunluğu fazla dar olmasın hatta kalın olsun 1cm veriyorum ben. Beden dikdörtgen şeklinde. El ve kollar da ikişer kere çizilsin görüldüğü şekilde. Parçaları kesip dikin. İçine elyaf doldurun. Kol ve bacakları gövdeye birleştirin. Artık elbisesi sizin hayal gücünüze kalmış. Evde kalan kumaşları değerlendirin veya eski eşyaları da kullanabilirsiniz. İsterseniz örebilirsiniz de... Saçına gelince, beğendiğiniz bir yünü bir kitaba dolayın ve bir yerinden kesin. Sonra iki tarafı eşitleyin ve ortaya yakın bir yerden 10cm-3 cm bir kumaşa dikin (bu kısım zor). Kumaş parçasını bebeğin başına taç gibi dikin. Saça şekil verin, istediğiniz gibi elbette.

12 yorum :

Adsız dedi ki...

Merhaba bebekleriniz çok güzel bende yapmak istiyorum.Ama size bir sorum olacak bebeğin vücudunu yaparken nasıl bir kumaş kullanıyorsunuz,pazen olabilirmi acaba.Bilgi verirseniz sevinirim.Teşekkür ediyorum.

Suzy dedi ki...

Tuğbacım, eline geçen her kumaştan bebeğini yapabilirsin. Ancak esneyen kumaşlardan daha büyük, esnemeyenlerde tam beden elde edersin. Mesela ÇİMEN ve AYTEN bebek, vücutları pazenle yapıldı. Diğerleri biraz daha katı ve likralı bir kumaşla ama hiç engel yok. Özgür ol. İstediğini yap, bebek senin değil mi; istediğin kumaştan yaparsın:) Biraz kinayeli bir cümle oldu ama...

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Bebişe bayıldım çok şeker olmuş kızın kadar olmasada:)Ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

çok teşşekürler ama tüm bez bebek yapımlarının nasıl dikeyim bölümlerinde aynı şey yazıyor :)

Suzy dedi ki...

sayınadsız; aynı linke bağladığım için aynı şey yazıyor o bölümlerde, sen saç renklerini değiştirip kendi hayalindeki elbiseyi bebeğine dikersen sana ait bir bebeğin olacak. Ayrıca astar ve 100de bir bebeğimi satın da alabilirsin. ama dikmesi de çok kolay hayal gücünü kullan.

KÜBRA dedi ki...

bebeğin içini nasıl doldurdunuz?

Suzy dedi ki...

Bebeğin her parçasını ayrı ayrı; yani ayakları dikin ve doldurun, gövdeyi dikin ve doldurun en sonunda doldurulmuş parçaları birleştirin. Bu kısmı söylemeyi unutmuşum sanırım.

Adsız dedi ki...

Merhaba Bebegini cok begendim, kendi kizima´da dikmek istiyorum fakat sacini nasil dikecegimi bilemiyorum, resim gösterebilirmisin?


Tesekkürler.

Suzy dedi ki...

Adsız: En kısa zamanda hazırlamaya çalışırım. Aslında hep aklımda ama kızımdan bir türlü fırsat bulamıyorum. Umarım yarın hazırlayabilirim. Elimden geleni yapıcam...

sultan dedi ki...

merhabalar gözlerinide nasıl yaptığınızı açıklarmısınız bunuda paylaşırsanız sevinirim

Suzy dedi ki...

sultan: gözleri kurşun kalemle kendim çiziyorum sonra da kalem çizgilerinin üzerinden renkli iplerle zincir tekniği ile dikiyorum.

sultan dedi ki...

teşekkür ederim deniyecem